12 April 2009

اما نشوف اخرتها مع البشر دول

.

تااااااااج
من الاختين الحلوين هناء وشيرين
يووووووه
قصدى من الاموره نودى بنت الحاج دراكولا
و تقريبا من الاموره التانيه نينو
عالم فاضيه صحيح :P
نهايته
لما نشوف اخرتها


انت مين؟
عفراكوش :D
انا دينا اكيد
انا بنت عادية زى اى بنت عصبية شوية مش شوية هو كتير الصراحة
واوقات بكون طيبة
ومجنونة جداااا

مين اكتر6 اشخاص بتحبهم؟
والدتى وجدتى واختى وفضل شاكر وساره انتيمتى..ومش فاكرة حد تانى بصراحة

انت سعيده؟
لو السعادة من ناحية الحياة عموما لا
بس اكيد كل واحد بيجى علية اوقات بيحس انة سعيد
بس حاليا انا مش سعيدة

لو اجتمعت انت وحسني مبارك في غرفه واحده؟
هاقولة كان يوم اسود ومالوش اى ملامح يوم ما مسكت البلد
بعت كل حاجة وخربت كل حاجة
ارحم البلد بقى والناس اللى مش عارفة تعيش عشان ربنا يرحمك

لو معاك مليون ونص جنيه تعمل بيهم ايه؟
اشمعنا النص دة ما تخليها مليون بس او اتنين
بس الصراحة مش عارفة هاعمل اية
بس والله والله انا فعلا بحلم لو يكون معايا فلوس كتير افتح دار للايتام والاطفال او لذو الاحتياجات الخاصة او للمسنين
ولو اتبقى حاجة اكيد هاعيش بيهم انا واهلى عيشة مستريحة تحسبا للمستقبل يعنى

بتحب مصر؟
بلدى اللى عايشة فيها لازم احبها

بتحب الشباب ؟
من ناحية اية بالظبط؟؟
بس لو من ناحية الصداقة انا شايفه ان مشكله صداقه الشباب انها مش بتستمر
يعنى مهما كنت زميله لحد او صديقه ليه اكيد مع الوقت الصداقه دى هتنتهى على عكس صداقه البنات
انما لو من ناحية الحب انا شايفة انة عادى يعنى
مفيش شاب شبة التانى فى الموضوع دة
وعادى بحبهم دول النص التانى فى المجتمع يعنى مجبرة احبهم

انت مسلم؟
الحمد الله

ليه؟
انا اتولدت لقيت نفسى مسلمة والحمد الله دى نعمة من عند ربنا
ولو كلمة لية دى معناها انى بثبت ازاى انى مسلمة
فا انا بحاول على اد ما اقدر ارضى ربنا واكون قريبة منة وبأدى فروضى الحمد الله
مانكرش انى اوقات ببقى مقصرة بس ربنا يهدينى

مين اكتر شخصيه ماتقدرش تستغني عنها في حياتك؟وليه؟
والدتى طبعا
ماما دى اهم حاجة فى حياتى
من غيرها بحس انى تايهة
بحس انى مش عارفة اى حاجة فى الدنيا
هى اقرب حد ليا
تخيل انسان بيحبك حب مالوش حدود ومن غير مصلحة
وعايز يجبلك حتة من السما علشان تبقى احسن حد فى الدنيا
كل دة ومش احبها ؟!!!؟

ايه اكتر موقف محرج اتعرضت ليه في حياتك؟ واتصرفت ازاي؟
لا الحمد الله ماليش انا فى المواقف المحرجة دى
لان لو فى موقف محرج اكيد كنت هافتكرة وانا مش فاكرة خالص والله

ايه الامنيه اللي بتدعي ربنا دايما انه يحققها لك؟
ان ربنا يرضى عنى وانى دايما اعيش سعيدة

**************************************************

احب شخص لقلبك في الدنيا؟
ماما

انسان مستعد تضحي بحياتك,ركز في كلمه حياتك,علشانه؟
اكيد حياتى مش هتعظم على اللى خالقها
بس هاقول ماما طبعا

انسان كرهته لدرجه الجنون وتمنيت لو تمسك سكينه وتنقض عليه وتغرزها في قلبه وتقتله وتقف تبص لجثته وتشفي غليل قلبك؟
اية الشر دة كلة
لا مش للدرجة دى يعنى
بس انا بكرة اوى اوى اوى اى حد يظلمنى وبكرة الظلم عموما دى الحاجة اللى ممكن افكر اقتل عشانها حد

ماهو:اسم اجمل كتاب كتبه بشر قرأته ومحتفظ به حتي الان؟
رغم انى بحب القراءة اوى
بس للاسف مفيش كتاب اتعلقت بية اوى كدة

اهم جهاز منزلي انت متعلق بيه او بتستخدمه كتير؟
حاليا الكومبيوتر والتليفزيون

مكان تحس بالراحه عندما تدخله؟
اوضتى

شئ تحس بالراحه النفسيه عندما تنظر اليه؟
اى مكان هادى
وخصوصا لما بقعد قدام البحر
بروح فى عالم تانى

مكان تحس فيه بالحنين الي شئ لاتدري ماهو وذكريات جارفه الي لاشئ؟
مفيش مكان محدد
اماكن كتير كنت بروحها مع اصحابى زمان لما بعدى من عندها بافتكرهم وبفتكر اجمل ايام قضتها معاهم

اجمل مدينه زرتها داخل مصر؟
مرسى مطروح عاجبتنى
واسكندرية كمان

اجمل مكان طبيعي رأيته في مصر؟
اكيد البحر ومش فى مصر بس فى اى حتة

شخصيه كرتونيه بتحبها؟
بحب كتير اوى
بس اكتر شخصيتين
توم وجيرى

نوع هاتفك المحمول؟
Nokia n80

سرعه البروسيسور جهازك؟
طب ثوانى اسال حد وابقى اجى اقول :D
اية الكلام دة
ماليش انا فى الحاجات دى

حجم ذاكره,هارد,جهازك؟
مساحة الهارد يعنى
80

المساحه التي تشغلها المواد الاسلاميه علي جهازك؟
والله مش عارفة
بس انا عندى احاديث كتير والقران كامل
والقران باصوات ناس كتير

نفس المساحه السالف ذكرها في قلبك الاجابه لنفسك علشان الرياء يااخواننا؟
لا طبعا الحب اللى فى قلبى ل ربنا مش هيتقاس ابدا بمساحة المواد الاسلامية اللى انا حطاها على جهازى
الموضوع اكبر من كدة
ودى حاجة اللى يعرفها ربنا بس

اهم هدف انت واضعه لحياتك الآن؟
انى اخلص دراستى واشتغل دى اهم حاجة فى دماغى دلوقتى

مواصفات فتي الاحلام بالنسبه لك؟
يكون شخصيتة قوية وقادر يتحمل مسؤلية مستقبلى معاة لانها مش حاجة سهلة
يحسسنى بالامان ويكون حنين اوى عليا
اكيد يكون دمة خفيف ومش بخيل
ويكون انسان صادق ومخلص
و يراعى ربنا فيا
الاقى بس الحاجات دى ويحلها الف حلال بعدها بقى

*******
:صف الآتي
شعورك لما بتسمع كلمه مصر؟
مصر هى امى نيلها ابن عمى
رغم كل اللى بيحصل فيها
بس بحس انى فخوره لانى من البلد دى

شعورك لما بتسمع كلام عن اليهود؟
بحس انهم ورا كل مصيبة بتحصل

شعورك لما بتشوف ضابط شرطه؟
بحس انة فرحان بالبدلة اللى لابسها وخلاص

شعورك لما بتشوف كناس عجوز في الطريق؟
بضايق اوى
وبتخيل حد من اهلى فى الموقف دة وبحس احساسة
بجد بحس وقتها باحساس بشع

افكارك تجاه شاب ماشي في الطريق يلبس جلابيه بيضاء وقصيره وعمامه وله لحيه وبجيبه السواك وبيده المصحف ؟
عادى زية زى اى حد
انا لا معاة ولا ضدة
كل واحد لية دماغة اللى عاجباة

احساس يراودك في اشاره المرور مغلقه بسبب مسئول كبير؟
ببقى عايزة اولع فى العربية اللى هو راكبها
اصل هو مش على راس اهله ريشة يعنى عشان يوقف شوارع البلد عشان يمشى

هاتبعت التاج لمين؟؟
اى حد معدى من هنا وعاجبه التاج يتفضله
البيت بيتكم

4 comments

MR-BOLICA said...

كنت متوقع من نيره ونينو اكتر من كده فى الضغط عليكى
ردود كلها دبلوماسيه بس يلالا
تاج جميل يا دودو :n:

Bant EL7ag Dracula said...

ايه اموره دى انا مش بحب حد يقولى اموره يا خالتى انتى

ال اموره ال

انا مش اموره

يا ختى

ومش هناء وشرين لا

ندى ونير ه



وبعدين ايه فاضين دى

حاجه غريبه


المهم

خلصت تعليق على الكلام الا فى الاول


نتكلم على التاج

تاج زى الفل

ربنا يبركلك فىو يجبلك تاجات صغيره كدا

Bent Men ElZman Da !! said...

ماحدش يقدر يضغط عليا يا احمد :D
اللى انا عايزاه هو اللى هاقوله :c:
بس مش ردود دبلوماسيه ولا حاجه والله
انا رديت بصراحه خالص

Bent Men ElZman Da !! said...

لا هاقولك اموووووووووره :P :P
انتى كل اللى همك يا ندى الاموره وهناء وشيرين
افتكرتى تعليقى على التاج بعد 5 سنين الحمد الله هههههههههه
وعقبال ربنا ما يرزقك بتاج كده يطلع عينك يوووه قصدى يتربى فى عزك :P D

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment