23 June 2011

23/6..... كلام والسلام ..كلاكيت سابع مره

.



كنت قريت بوست فى مدونه من كل بستان زهره
البوست ده فكرنى بكلام واحده
قالتلى انها عشان ظروفها مش بتسمح انها تحقق كل اللى بتتمناه
بتكتب دايما امنياتها فى ورق
ومش بتحطها فى بالها
بس فعلا مع الوقت امنياتها بتتحقق
لما فكرت انا ليه مابعملش كده
ليه مش بحاول اكتب امنياتى فى ورقه يمكن مع الوقت ربنا يحققهالى
اكتشفت انى اصلا ماعنديش القدره انى اعدد امنيانى
دايما مش بتمنى من ربنا غير
ان لو اى حاجه فيها خير ليا يقربهالى
ولو فيها شر يبعدها عنى
حاسه ان ده كفايه !!

************

شكرا لانك تفعل وبكل دقه ما يقودنا نحو الفراق

"ساره درويش"

************

ليه الواحد لما بيكسب حاجه مهمه فى حياته
لازم فى نفس الوقت يخسر حاجه مهمه تانيه؟؟

************

طيب هو انا ليه بخسرك؟
وبعدين اصلا انا اللى بخسرك؟
والا انتى اللى بتخسرينى؟!؟

************

فى دايما فى حياتنا ذكريات بنتعمد ننساها
ونخبيها فى اماكن جوه عقلنا مش عايزين نوصلها
بس مع اقل موقف له علاقه بالذكريات دى
بنرجع نفتكرها كلها
كأنها شريط بيعدى قدام عينينا بالتصوير البطئ !

************

بحب الشتاء
بحب الشيكولاته
بحب النسكافيه
بحب السهر والليل عموما
بحب اغنيه 3 ستيلا ومش عارفه ليه :D
بحب صوت واغانى وشخصيه فضل شاكر
بحب الفانوس ابو شمعه :D

************

لما ببقى راكبه فى اى مواصله
بحب اوى اقعد ابص من الشباك على الناس والعربيات والطريق والبيوت
اوقات بحس انهم بيقولوا حاجات انا مش عارفه ايه هى
واوقات كمان ده بيخلى جزء من حياتى يعدى قدام عينى

************

بمناسبه الفقره اللى فوق دى على طول
هو ايه سر اللون الاخضر اللى مدهون بيه معظم العمارات اللى على الطريق الدائرى؟!؟
والا مثلا يكونوا بيوزعوه ببلاش على كل طوبه؟؟


************

امبارح بليل كنت بحضر لماما العشا 
وواقفه قدامها اشوف عايزه اعملها ايه بالظبط
(لحسن تقلب على الاكل وماترضاش تاكل خالص)
افتكرت وانا واقفه قدامها 
ان بابا كان بيقف نفس الواقفه دى وبيقولها نفس الكلام
عشان يخليها تاكل
لما افتكرته ابتسمت
حتى فى غيابك بترسم دايما ابتسامه على وشى
الله يرحمك

************

فى ناس بيحبوا اوووى تبقى حياتهم مكتوب عليها شعار سرى للغايه
بس فى المقابل بيبقى عندهم فضول قاتل 
انهم يعرفوا كل سر فى حياه اللى حواليهم
الناس دى بتستفزنى جداااااااااااااا
زى ما انت مش بتحب حد يدخل فى خصوصياتك
ماتسمحش لنفسك تدخل فى خصوصيات حد

10 comments

سَارةٌ said...

:):)

أنا حبيت البُوست دَه اويْ..
حبِّيته بِجد بكل تفاصِيله ..

reemaas said...

كل تفصيلة عجبتنى اكتر من التانيه كالعادة


انا كمان بحب ابص من العربية على الطريق بكل مافيه وخصوصا لو اراضى زراعية


هجرب حكايه انى اكتب امنياتى على الورق واشوف هلاقى فى امنيات ولا لاء

Bent Men ElZman Da !! said...

حَـبآيـۃْ.بـטּـدۉڷ

تسلمى يا قمر
منورانى دايما يا ساره :))

Bent Men ElZman Da !! said...

reemaas

اه بجد الاراضى الزراعيه بتعمل حاله من النقاء حتى لعنيكى

جربى يا ريماس يمكن المشكله فيا انا بس :))

ميرسى يا قمر منورانى دايما

كريمة سندي said...

أحيانا كتير الواحد بيكتب عن أسراره وهو مش حاسس بس بيفتكر اللي حواليه مش عارف

والناس زي ما قولتي عندهم فضول حتى في محاولة كشف أسراراهم بطريقة غير مباشرة

بوست فضفضة جميل تحياتي غالتي

Bent Men ElZman Da !! said...

كريمة سندي

كلامك صح جدا
اللى بيكتب عموما لازم يكون بيكتب حاجه من جواه يعنى عايشها وبالتالى بتبقى اكيد من اسراره اللى بيطلعها بطريقه غير مباشره
نوع من انواع الغموض يمكن

ميرسى ليكى جدا ونورتينى :))

مصطفى سيف الدين said...

احلى ما في البوست انه بيتكلم عنك
بوست جميل اوي
تحياتي

Bent Men ElZman Da !! said...

مصطفى سيف

ميرسى ليك اوى يا دكتور على زوقك :))

إيثار said...

أول جزء في البوست حسيت بيه أوي عشان أنا بفكر كدة
البوست كله على بعضه جميل:)

Bent Men ElZman Da !! said...

ايثار

ميرسى ليكى اوى
وشرفتينى بزيارتك :))

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment