01 July 2013

بداية الحوليات :)

.



كنت مستنية زى كل سنة إن حملة التدوين اليومي فى شهر 7 اللي كان 6 اول ما بدأنا إنها تبقي بداية عشان ارجع انتظم فى التدوين تاني
بس لما بقي الموضوع تدوين يومي لمدة سنة .. لا كدة حكاية تانية خالص
وكالعادة قبل ما اسمح لنفسي الضعيفة والحته السودة اللى جوايا 
تقولي مش هتقدري
قولت إني هشارك
بالرغم من إن الفكرة ممتعة لحد فى نفس الوقت مرعبة .. حقيقي مرعبة
أنا بخاف أصلا من فكرة كتابة المذكرات
اصل التدوين اليومي ده عامل زى المذكرات بالظبط
صعب نكون بندون كل يوم ولما تقابلنا حاجة فى يومنا مش هنكتب عنها
بالعكس ده التدوين اليومي ده بيخلينا ننتبة لكل و أقل حاجة بنقابلها سواء وإحنا برة و إحنا قاعدين في البيت وإحنا فى الشغل عشان نكتب عنها
فـ حكاية إني أحياناً هسجل حاجات من حياتي لمدة سنة سواء بقي بطريقة أدبية وا حتي بفضفضة زى ما بعمل.. أنا مش متخيلاها
بس فى الأخر أنا مع الركب وقررت أشترك
متاكدة إن في أيام هتقع مني لأي ظروف ممكن أمر بيها
ومتاكدة إن هيجى أيام مش هاعرف اكتب ايه
ودي قررت أحاول اتغلب عليها بكذا حاجة بقي
أني مثلا هتكلم عن اى فكرة صغيرة
ياما هافضفض وخلاص 
أو لو عاملة أكلة جديدة ممكن اجربها فيكم و أنزلها وبعد كده انا بعيد عن الموضوع أنا بقولكم اهو :D
على اد ما انا مرعوبة على اد ما انا متحمسة

من دلوقتي ولمدة سنة إن شاء الله هتلاقوني في مدونة حوليات بنت من الزمن ده
مش معني كده إني مش هاكتب هنا .. لا خالص
كل كام يوم هنزل بوست من بوستات الحوليات هنا بالمتزامن مع نزوله هناك
أصل في تدوينات بحب أحتفظ بيها هنا
هنا الأساس في كل حاجة حلوة :) 

كنت فكرت كمان أعمل زى فهرس شهري للتدوينات من هنا وانزلها علي المدونة الرئيسية للي يحب يتابع
أو إني انزل البوست بشكل يومي هناك زى هنا
لو حد شايف إي فكرة فيهم أفضل يرشحلي


0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment